انواع مقاله جديد

انواع مقاله جديد
دانلود مقاله تحقيق دانشگاهي
نويسندگان
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است

هنر متجدد و بازاري :

گرچه هنوز جامعه ي دوقطبي فرهنگي ما، اشاعه دهنده ي سنت گرايي است، ليكن شور و شرر تجدد و مدرنيته نيز گاهي بر دلهاي هنرمندان تازه به دوران رسيده ي ما سايه مي افكند، هرچند سنت گرايان نادانسته هميشه و هنوز از مقبره ي اشرار مدرن مي ترسند و با اين وجود از تير و تركش آنها در امان نبوده اند. زيرا هميشه در طولِ تاريخ ثابت شده است كه افكار، چشمها و دهان اجتماع را نمي توان بست.

به مدرنيسم و پست مدرنيسم از بالاي حصار سنت گرايي خود سرك كشيده ايم و با پيامهايي آنها بوسيله ي كتاب، اينترنت و ماهواره بصورت چاپارخانه اي تا حدودي دست و پا شكسته آشنا گشته ايم، ليكن ما كجا و آنها كجا.

چاپارخانه هاي كوروش مدتها طول مي كشيد تا نامه اي را از دولت پارس به بلاد روم و يونان برسانند و باز هم بيش از يكسال به درازا نمي كشيد اما هايپررئاليسم هاي ما حداقل ۲۰ تا ۴۰ سال بعد پا در ركاب لگام گسيختگان مدرن بالد غرب مي گذارند و صداي تبانچه ي موج سوم را بعد از اين مدت مي شنوند و كانسپچوال آرت پس از شنيدن ناملايمات و بد و بيراهه ها از منتقدان لي لي كنان بعد از سالها خستگي، در دوران كهولت پا به ميدان هنرمندان قهرمان و هميشه در صحنة ي علم مان مي گذارد و جوانه ي بيمار ديگري مي زند كه روح سنت گرايان كيمياگرمان را به خود مي لرزاند.

براستي چه زماني از موج چهارم خبري مي رسد؟ مي گويند در بلاد غرب دوران موج چهارم رو به سراشيبي گذاشته است. آيا هنوز از پست مدرنيسم خبري هست و رژان بودريار هنوز از امر واقعي (نشانه ها) صحبت مي كند؟ گيجي و سردرگمي سبكهاي مختلف از كلاسيك گرفته تا شاخه هاي پست مدرنيسم از كيچ و اشلاك گرايي تا ديكانستكچراليسم و از پردازهاي نگارگري و قلم موي، موگربه ايي گرفته تا رئاليسم كمال الملك، چنان زندگي هنريمان را به هم زده است كه شيرجه ي بزرگ هاكني را از آنِ داوينچي مي دانيم. خدا را شكر كه گروهي از روي عمد يا نادانسته يا از روي خيرخواهي و شايد هم خودخواهي طي چند سالي جوي ساخته كه مباحث آموزش هنر، يا هنر متجدد و بازاري را براه انداخته اند تا شايد گوشي شنوا و يا دستي توانا پيدا كنند. هرچند دريغ كه اين مباحث صرفاً در محافل يا مجلات هنري مطرح و درج شوند و يا از گليم خود فراتر گذارند كه مبادا همين پاره گليم مندرسئسان را نيز به يغما ببرند.

و اما هنر بازاري كه در هر فرهنگ همچون پوشش و لباس لازمه ي جامعه است و تجددگرايي نيز در ذات انسانها نهفته است. چون اگر آوانگارد (پيشرو) نبود، انسان اوليه از غارهاي خود هم بيرون نمي آمد. البته در سير تاريخ و در بسياري از مواقع هنر سنتي ملعبه ي هنر مدرن شده و پيشروها بارها از كاسه ي سنت گرايان ديگ ساخته اند و نادانسته پيداست كه هنرمند متجددگرا تا بخواهد حرف خود را به كرسي بنشاند بايد زحمت آسياب رفتن را به خود بدهد و موهايش را آنجا سفيد كند.

بله، بدنبال تجدد بودن، يعني آه در بساط نداشتن، يا بساط را پر از آه كردن و تلاش كردن براي دستيابي به نوآوري و تصرف چند خطي از تايخ، هنر بازاري يعني ارتزاق به گونه ايي كه بتوانيم فقط شكم خويش را سير گردانيم و اين طبيعي است كه مدرنيسمهاي ما هر كدام براي بدست آوردن قوت لايموت هم شده به هنر بازاري روي مي آورند. مگر اينكه بخت و اقبال ياريشان كند و بلعكس ما، به جاي سنگ، از آسمان برايشان سكه تمام بهار آزادي ببارد. يا اينكه قبلاً پدرش سكه هاي باريده شده را جمع كرده باشد.

هنرمندان بازاري يا خوشنويس مي شوند و پرده اي يا برگي از كاغذ را به الفاظ قشنگ منقوش مي نمايند و يا فارسي نويس چليپا و با پلاتر و پلاتر كاتر رقيب مي شوند و يا كمي جلوتر بياييم و هنرمندان پيرو و مثلاً كوبيسم فويسم و … را بگوييم كه بقول بعضي ها دمده شده است و براي اينكه نشان بدهند هنرمندند كوبيسم يا فويسم و يا كنستراكتويسم جديد را، بقول خودشان مي آورند و اگر بخواهند ايراني مدرن شوند، يا زنده رودي مي شوند يا عربشاهي و يا روحبخش و فداي را شكر كه بينالهاي ما هم كه پر از اينهاست. پيروان پروپا قرص دومينيك انگر را مثال بزنيم كه در ابتداي انقلاب صنعتي و دوران ناپلئون به سر مي برند و به پيروي از لويي داويد، «مرگ ما را»، را دوباره زنده مي كنند.

بهتر است قبل از اينكه دست به گريبان يكديگر شويم و آب در اجاق يكديگر بريزيم به فكر چاره اي براي برنامه هايي به جذابيت باب راس باشيم. هرچند كه برنامه هايي چون هنرمندان نوگرا در شبكه چهارم آنهم در زماني از روز كه خالي از مسأله نيست، نيز در نظر گرفته شده است ولي آنچه كه مي تواند جامعه اي را به سوي هنري امروزي و نو بكشاند و قضاوت نو و كهنه را بر عهده آن بگذارد.

متأسفانه بر عهده ي افرادي، غيرمتخصص و ناآگاه كه با نشستن بر مسند ناآگاهي خويش چه بخواهند، چه از آن گريزان بشاند سروگارشان با هنر مي افتد و ناخواسته مبلغان هنر پيش پا افتاده و هنرمندان زبان درازپا در گود نهاده مي شوند و اينچنين ريشه ي ضعيف و خشكيده ي اين نهال نورسيده را كه از تنه اي كهن همچون نقاشي ها و مفرغ هاي لرستان، كاشيكاريهاي اصفهان، گليمهاي هرسين و …. جان گرفته است را مي خشكانند.

آخر كلام اينكه داس را برنداريم و به برداشت هوا برويم، كاشتن و همياري و آبياري مي خواهد تا فصل درويي برسد كه:

هيچ وازر وزر غيري برنداشت هيچ كس ندرود تا چيزي نكاشت

پي ساختمان را محكم كنيم سپس طرح را بر پيشاني ديوار نقش بزنيم و بايد اعتراف كرد كه اينگونه مباحث زمينه ساز حركتهايي است كه بي منفعت نيست چو:

به راه باديه رفتن به از نشستن باطل كه گر مراد نيابم به قدر وسع بكوشم

«عيسي اميري چولانديم»

از همينگوي تا پترُف ، ۱۰۰ سال :

هنگامي كه ارنست همينگوي در ۱۸۹۹ ديده به جهان گشود، اين انديشه به ذهن هيچكس خطور نمي كرد كه او در دوران حيات خويش رُماني را با عنوان پيرمرد و دريا بنگارد و نوبل ادبي ۱۹۵۴ را به خود اختصاص دهد. همچنين هيچكس اين تصور را نداشت كه دقيقاً صد سال آينده با اقتباس از يك شاهكار.‌انيميشني به جهان عرضه شود تا هم گرامي داشتي براي اين چهره ي ادبي باشد و هم اثري ماندگار در تاريخ فيلمهاي متحرك.

همينگوي در سال ۱۹۱۷ تحت عنوان راننده ي آمبولانس صليب سرخ راهي جبهه ي ايتاليا شد. او در اين جنگ متحمل جراحات بسياري گشت و هنگام بازگشت تجارب و تصاوير زيادي در ذهنش ماندگار شده بود كه تا آخر عمر روح و خاطر او را آزرده مي ساخت. برخي معتقدند اين تجربه ها دليل بر دلاوري شگرف آن مرد بود و برخي ديگر بر اين عقيده اند كه همينگوي چنان در جبهه ترسيده و از خود شرمنده گشته بود كه از آن پس در تمام لحظه هاي زندگي، سخت نيازمند اين بود تا دلاوري خود را بيازمايد.

پس از انتشار و موفقيت زود هنگام رمان پيرمرد و دريا، برسون در سال ۱۹۵۲ نامه اي در تمجيد آن مي نويسد كه او در پاسخ چنين مي گويد: «راز توفيق پيرمرد و دريا در اين است كه هيچ رمزي در آن نيست. دريا مساوي است با دريا، پيرمرد با پيرمرد و پسر با پسر» او سرانجام صبح روز اول ژوئيه ۱۹۶۱ با شليك گلوله به سر خويش خودكشي كرد.

مقاله در مورد هنر متجدد و بازاري

 

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۸:۲۴ ] [ مينا ]

مقدمه

موسيقي عاميانه (FOLK MUSIC ) ، اصطلاحي است كه ترانه ها ، آوازها و رقص هاي عاميانه را دربر مي گيرد .

ترانه هاي عاميانه (FOLK MUSIC ) ، ترانه ها و آوازهايي هستند كه بين مردم رواج داشته و از به كارگيري طبيعي ناخود آگاه و توانايي هاي ذاتي و شهودي آنها ، پديد آمده است .

سازنده ي آنها ، غالباً ناشناس بوده و به طور شفاهي ، از نسلي به نسل ديگر ، انتقال مي يابد . اين گونه موسيقي ، غالباً بدون هم راهي اجرا مي شود و به صورت آوازي و سازي ، در مناطق مختلف يك كشور وجود دارد .

با افزايش شهر نشيني و صنعتي شدن شهرها و روستاها ، ترانه هاي عاميانه ، به درون شهرها و كارخانه ها نيز راه يافتند . در قرن ۱۹ ميلادي و اوايل قرن ۲۰ ميلادي ، ترس از اين كه با پيشروي زندگي مدرن ، آداب و سنن گذشتگان ، رو به فراموشي گرايد ، باعث شد كه گروهي به جمع آوري آثار عاميانه بپردازند ؛ به همين خاطر كلكسيونهايي از آهنگ هاي عاميانه پديدار شد ! آنچه را مي توان در اينجا بدان اشاره نمود ، بداهه پردازي و سنت هاي شفاهي و آوازهاست كه همواره در قرون متمادي به موسيقي عاميانه اضافه يا كم شده است و بر همين اساس غير ممكن است بتوان پيش گويي كرد كه آوازهاي عاميانه ، در قرن هاي آينده ، چگونه توسعه مي يابند .

يكي از مناطق مهم ازلحاظ غناي موسيقي عاميانه ، خطه ي خراسان مي باشد . يكي از موسيقي ها ، دوتار مي باشد . تحقيقات حاضر نيز بيشتر مربوط به صنعت دوتار سازي تايباد و چند ترانه اي كه با دوتار نواخته مي شود مي باشد .

دوتار يكي از سازهاي مقامي است كه در كشور ما خصوصاً استان پهناور خراسان جايگاه خاصي دارد . اين سازيكي ازكهن ترين و قديمي ترين سازهاست كه زمان پيداش آن ناپيداست . نام دوتار كه در كتب قديمي از آن به عنوان تنبور خراسان ياد شده است ، به سبب داشتن ۲ سيم بر آن نهاده شده است .

ابو نصر فارابي در كتاب « موسيقي الكبير » خود مشخصات كاملي را از تنبور خراسان ياد مي كند . تنبور خراسان ( دوتار ) داراي تعدادي پرده است كه بعضي از آنها پرده هاي اصلي هستند كه در جاي خود ثابت مي مانند و ديگر پرده ها با توجه به نواحي مختلف كمي تغيير مي كند . فرابي محل قرار گرفتن پرده هاي اصلي و متغير را نيز بيان كرده است . يادگيري نواختن

دوتار علاوه بر آموزش تئوري ، بيشتر بايد به صورت شفاهي و در نزد استاد و با تمرين زياد صورت گيرد.

اين تحقيق رابا حمايت و تشويق استاد راهنما ؛ سركار خانم مريم مرادي و همكاري اساتيد فن آقايان اقبالي ، تيموري ، طحان و شيري و كمك جناب آقاي تاج محمدي انجام داده ايم . اميد است سندي ساخته باشيم تا مبناي حركت پژوهشگران آينده قرار گيرد .

تاريخچه

اصوات هم آهنگ و نغمات موزون در طول تاريخ ، جزو جدايي ناپذير زندگي آدمي بوده و هر ملتي با توجه به ويژگي هاي قومي و بضاعت هاي فرهنگي خويش ، از آن بهره برده است . در اين ميان ، ناگفته پيداست كه قوم ايراني با تكيه بر عظمت فرهنگي خود ، يكي از پيشگامان بسط و توسعه موسيقي جهان بوده است .

از آثار كهن و متون مربوط به دانش موسيقي ايران باستان ، اطلاعات محدودي در اختيار است ؛ ولي مي توان براي جستجوي پيشينه ي موسيقي خود ، به آثار دانشمنداني همچون فارابي ، ابن سينا ، و . . . و استاد تاريخي پس از ظهور اسلام استناد كنيم . « از زمان پيدايش دوتار ، مأخذي در دست نيست . قدر مسلم اين است كه نام اين ساز از دو سيم گرفته شده است و در كشور افغانستان و شمال شرق ايران هم سازي يا اين خصوصيات و با همين نام وجود دارد .» با مطالعه اي كه از كتب تاريخي و سفرنامه ها و تحقيقات محققين داخلي و خارجي به دست آمده همواره از دوتار به نام تنبور خراسان نام برده شده است .

فارابي در كتاب « موسيقي الكبير » ، از سازي با مشخصات دوتار __ بدون كم و كاست __ به نام تنبور خراسان نام مي برد . همچنين در « المدخل إلي الموسيقي » نيز زير بخش گونه هاي تنبور مي گويد كه يك نمونه از تنبورها ، تنبور خراسان است و آن در شهرهاي خراسان و پيرامون آن به شمال تا هر جا كه پيش برويد ، به كار برده مي شود . « فارمر » محقق انگليسي ، در مقاله ي

مقاله در مورد موسيقي و هنر

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۷:۲۳ ] [ مينا ]

قالي بافي

مقدمه ذوق و خلاقيت هنري هر جامعه اي از سنن زندگي و سوابق تاريخي و محيط زيست آحاد آن قوم ريشه و الهام مي گيرد و غالبا اين ذوق و استعداد در يك و يا چند رشته خاص بگونه اي متبلور مي شود كه رقابت جوامع ديگر با آن ملتها و اقوام در آن رشته ها بدلايل متعدد تا حدودي دشوار و شايد عبث مي گردد.

از جمله هنرهائي كه در اين سرزمين درمرور زمان به ذروه كمال و استادي رسيده و ذوق هنرمند ايراني در پهنه آن فرصت تجلي وافر يافته هنر قالي بافي است. و دليل اين شكوفائي و اوليه مناسب براي توليد فرش از قبيل پشمهاي مرغوب و انواع گياهان رنگدار دانست .

بافت قالي و قاليچه در روستاها و يا درميان ايالات بيشتر به عهده زنان و دختران است و در كارگاههاي شهري حرفه اي است كه بافندگان زن و مرد به آن مي پردازند. كار پسران و انگشتان هنر مند خود در دل تارهاي فرش جاي داده و سرانجام در حاليكه دهها و صدها اثر زيبا و دل انگيز را با سرانگشت ماهر خويش آفريدند با مقراض اجل تارهاي بستگي آنان از بهداشتي كارگاهها به بيماري فلج ، كوري ، رماتيسم و جهاز تنفس مبتلا ميشوند. شايد به لحاظ تداعي محنت و محروميت بافنده فرش و يا به خاطر تفكر در چگونگي آفرينش و طبيعت بي جان و زيباي آن باشد كه رابطه اي كه اساس آن بر زيبا پرستي و معنويت است با فرش و بافنده ناشناس و محروم آن برقرار شده و موانست با آنرا چنين تفكر آميز و مشغول كننده مي نمايد .

علاقه و پيوند عاطفي مردم ايران به اين ميراث هنري خود و نيازي كه بداشتن آن در مسكن و ماواي خود احساس مي كنند زايد الوصف است و شايد به جرات بتوان گفت كمتر خانه شهري در ايران است كه مفروش به تخته فرشي نباشد و در هيچ گوشه اي از جهان خريد و فروش فرش به آن مقياسي كه در ايران معمول است رايج باشد .

در سالهاي اخير فرصت هاي گرانبهايي براي كشورهاي رقيب ايران فراهم آمد تا ركود كوتاه مدتي كه در عرصه رقابت هاي جهاني براي فرش ايران بوجود آمده بود براي خود جاي پاي مستحكم تري باز كنند. در اين سالها كشورهاي پاكستان ، هندوستان ،چين و برخي از كشورهاي اروپاي شرقي چون روماني و آلباني با تقليد از نقشه ها و طرحهاي ايران به منابع بزرگي از صادرات فرش دست يافتند و در مقياسي وسيع براي آينده تجارت فرش ايران خطر ساز شدند ولي اين حقيقتي مسلم است كه قالي ايران به لحاظ بافت استادانه ، طرحها و رنگ هاي دلپسند و جالب همچنان در صدر باقي مانده ، روشن تر آنكه گويا قالي نفيس ايران بر تارك زيباترين و گرانبهاتين فرش گيتي درخششي دائمي دارد و اين قولي است كه جملگي برآنند.

 

فصل اول _ تاريخچه فرشبافي

قالي بافي در ادوار پيشين

با وجود آنكه در مورد اولين منسوجات دست بافت بشر اطلاعاتي نسبتا مكفي وجود دارد ولي درباره نخستين فرش هاي گره دار جهان و تاريخ و محل بافت آنها دانسته هاي ما اندك بوده و بيشتر در حدود حدس و فرضيه باقي مانده است در رديابي معكوس مسير توسعه و پيشرفت فن قالي بافي و رسيدن به نقطه مبدا و مهد اين پيشه مفيد كه پيدايش آن صرفا بر اساس رفع احتياج و توسط چادرنشينان قبايل صحراگرد صورت گرفته است پژوهشگران اروپائي در گذشته در اثر تحقيقات خود با اين نتيجه رسيده بودند كه تمدن هاي باستاني مصر و اشور گهواره فرشبافي جهان بوده اند و شواهد نسبتا معتبري نيز در حصت اين مدعا در اختيار داشتند از جمله مندرجات تورات به هنگاميكه در فصل هجرت قوم بني اسرائيل در باب آرايش خيمه ها و استفاده از قالي سخن ميراند و همچنين ستون يادبودي از شلمانصر دوم آشوري كه در آن نقش دو تخته فرش با ريشه هاي بلند حكاكي شده است. فرضيه اين محققين كه قدمت بيشتر و اصالت كمتري داشته و بيشتر بر مبناي گفتاري استوار بوده وي ا اشاره بر نمونه اي غير از فرش حقيقي چون نقش سنگي آن دارد باكشفيات باستان شناس معروف روسي بنام (ردنكو) كه در نيمه اول قرن اخير در ميان توده هاي يخي موفق به كشف يك تخته فرش گرده دار مي گردد بكلي دگرگون شده و در نتيجه مهد قالي بافي از سواحل نيل و رودخانه هاي دجله و فرات به آسياي مركزي تغيير مكان مي دهد . باشرح كامل تر اين حفاري و تفاسيري كه بر نتيجه اين كشف با اهميت نوشته شده مسئله را در زير نور تابان تري مي بريم .

در سال ۱۹۴۹ ميلادي پروفسور ردنكو قطعه فرش گره داري را كه در اصل به عنوان پوشش اسب بكار مي رفته است در قبرهاي مستور از يخ چادرنشينان صحرا گرد در محلي بنام پازيريك واقع در هشتاد كيلومتري مرز مغولستان در ميان كوههاي آلتائي كشف مي نمايد اين فرش كه قدمت آن به ۲۵۰۰ سال قبل مي رسد در اندازه هاي ۸۳/۱×۲ متر و با ۳۶۰ گره در دسيمتر مربع و در رنگ قهوه اي مسي و سبز روشن بافته شده است. تصاوير حاشيه آن با اشكال

مقاله در مورد قالي بافي

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۶:۵۰ ] [ مينا ]

با اختراع نوشتن بود كه بشر به كمك آن توانست تاريخ به يادگار بگذارد و دانسته هاي خود را محفوظ نگاه دارد و پيشرفت كند.

اما نياكان ما چگونه فن نوشتن را فرا گرفتند؟ حدود شش هزار سال قبل مردمي كه سريعتر از همه، جاده تمدن را در مي نورديدند، ظاهرا سومري ها و مصري ها بودند كه به ترتيب در بين النهرين (وادي بين دجله و فرات) و دره نيل به سر مي بردند، اين مردمان در كار ابداع فن نوشتن بودند.
شش هزار سال قبل دهقانهاي مصري كه مكلف بودند سبدي چند از فراورده غله خود را به تحصيلدار مالياتي تحويل دهند، تصوير زمخت سبد را بر ديوار كلبه خود مي كندند و كنار آن به تعداد سبدهايي كه داده بودند علامت مي گذاشتند.
بله، نخستين طرز نوشتن بدين صورت بود، يعني نوشتن با عكس (شكل نگاري)، اين شكل از نوشتن مصور آنقدر بود كه تقريبا همه اقوام ابتدايي از آن استفاده مي كردند.
مدتها پيش عده اي از سرخ پوستان امريكايي با پنج زورق و به رهبري سردار قبيله خود شاه ماهيگيران ظرف سه روز از درياچه سوپريور عبود كردند و به سلامت پاي به خشكي گذاشتند و چون مي خواستند ياد اين رويداد مهم جاويد بماند، تصوير يادگاري آن را بر ديواره يك صخره ، نقش كردند.
در اينجا تصويري كه از روي آن كشيده شد، نقل مي شود، ساختن يك تصوير زمخت، مثل تصوير افرادي كه در زورق نشسته اند آسان بود، اما ترسيم يك انديشه يا تصور، يا گذران سه روز بنظر دشوار مي نمود.
از اين جهت بود كه سرخ پوستان نشانه اي را كه براي خورشيد داشتند با نشانه آسمان يكي كردند تا، بدين ترتيب بر مدتي كه خورشيد قوس آسمان را مي پيمايد (مفهوم نگاري) دلالت كند؛ يعني مدت يك روز، آن گاه سه عدد از اين علامت مركب كه پهلوي هم قرار گيرد، مفيد معني سه روز خواهد بود.
البته آن شاه ماهيگيران مي خواست مردم بدانند كه او رهبر بي چون و چراي قوم خو بود و توانست آنان را به ساحل سلامت سوق دهد، او به صورت پرنده اي كه بر زورق اول نقش شده نمودار گرديد و نقش سنگ پشت، كه نزد سرخ پوستان امريكايي علامت زمين است ، نشان مي دهد كه سالم به خشكي پياده شدند.
تصوير داستان شاه ماهيگيران

اين نوع نوشتن، نوشتن ساده و مصور است كه در آن تصويرها و علامتها با هم تركيب مي شود و اشياء و نام افراد و تصورات ساده از قبيل روز، به خشكي پياده شدن و … را بيان مي كند.

بيشتر اقوام ابتدايي از اين مرحله قراتر نرفتند اما در انواع جديد نوشتن، گو اينكه با نوشتن مصور آغاز يافت، براي نماياندن شكل اشياء، ديگر از تصوير ياري نگرفتند.

بلكه به جاي آن از نشانه هاي قراردادي استفاده كردند و به كمك اين نشانه ها، كلمات با اصوات را، كه از آنها كلمه ساخته مي شود، نمايش مي دادند (صورتنگاشت).
چيني ها و ژاپني ها يك نوع نوشتن ابداع كرده بودند كه بسيار پيچيده بود در اين طرز نوشتن، هر كلمه با يك علامت يا با اتحاد چند علامت بسيط، نمايش داده مي شود با اين طرز نوشتن هر چيز را مي توان بيان كرد.
اما فرا گرفتن آن خيلي دشوار است يا به نظر ما چنين مي آيد، زير مجبوريم تعداد بسيار زيادي علامت حفظ كنيم. تعداد اين علامات تقريبا معادل تعداد كلماتي است كه در اين زبان مي توان بيان كرد.
نوشتن غربيها كه به هيچ وجه با نوشتن چيني ها و ژاپني ها شباهت ندارد، به كمك الفبايي مركب از بيست و شش جرف با علامت انجام مي گيرد و اين علامات ترجمان كلمات نيست بلكه نمايشگر اصوات اصلي است كه با به كار بردن آن اصوات كلمات را تلفظ مي كنيم.
الفباي لاتين از رومي ها و الفباي رومي از يوناني ها گرفته شد. اينكه يوناني ها اين الفبا را از كجا ياد گرفتند، به طور يقين نمي دانيم اما احتمال دارد از فنيقي ها گرفته و فنيقي ها هم به نوبه خود آن را از مصري ها قرض كرده اند.
اگر الفباي ما ريشه مصري داشته باشد قطعا مثل الفباي چيني و ژاپني، ابتدا شكل مصور داشته، اما پيشرفت و تكميل آن از طريق ديگري انجام يافته و راه جداگانه اي پيموده است. زيرا اين علامتها شكل اشيا را نشان نمي داد بلكه صوتهاي هجايي هر كلمه را كه تلفظ مي شد، نمايان مي ساخت.
اما چون اصوات هجايي، فوق العاده زياد است در اين طرز نوشتن هم ناچار علامتهاي بسيار زيادي وجود داشت كه بايد همه را به خاطر سپرد.
با اين اوصاف به مرور زمان، تعدادي علامت جداگانه ابداع شد كه كار آنها نماياندن صوتهاي هجايي

مقاله در مورد خوشنويسي


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۶:۰۸ ] [ مينا ]

فعاليت هاي انجام شده:

-قالب بندي ستون -EW4P (شمالي) ‌}امروز: ۲^m 15 و كل: ۲^m 9202{

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

-كندن چاه جهت تغيير محل دكل برق فشار قوي (در حال اجرا)

-كندن كانال جهت عبور لوله چاه پادگان

-خم و برش آرماتورهاي ستون ها (در حال اجرا)

 

يكشنبه۸۳/۴/۲۸

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-بتن ريزي ستون -EW4P (شمالي) ‌}امروز: ۳^m 6 و كل: ۳^m 8110‍{

-خم و برش آرماتورهاي ستون ها (در حال اجرا)

-كندن چاه جهت تغيير محل دكل برق فشار قوي (در حال اجرا)

 

دوشنبه۸۳/۴/۲۹

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-آرماتوربندي ستون -EE4P (شمالي) ‌}امروز: t 2 و كل: t 769‍{

-قالب بندي ستون -EE4P (شمالي) ‌}امروز: ۲^m 20 و كل: ۲^m 9222‍{

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

-بازكردن قسمتي از قالب هاي ديواره كوله جنوبي

-كندن چاه جهت تغيير محل دكل برق فشار قوي (در حال اجرا)

-كندن كانال جهت عبور لوله چاه پادگان

-جابجايي كابل برق ۲۰ كيلو ولت در قسمت شمالي

 

 

 

سه شنبه۸۳/۴/۳۰

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-قالب بندي ستون -EE4P (شمالي) ‌}امروز: ۲^m 20 و كل: ۲^m 9242‍{

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

-كندن چاه جهت تغيير محل دكل برق فشار قوي (در حال اجرا)

-كندن كانال جهت عبور لوله چاه پادگان

-خم و برش آرماتورهاي ستون ها (در حال اجرا)

 

 

جهارشنبه۸۳/۴/۳۱

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-آرماتور بندي ستون -EE4P (شمالي) ‌}امروز: t 2 و كل: t 771‍{

-بتن ريزي ستون -EE4P (شمالي) }امروز: ۳^m 18 و كل: ۳^m 8128‍{

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

– كندن چاه جهت تغيير محل دكل برق فشار قوي (در حال اجرا)

-خم و برش آرماتورهاي پايه هاي -E1P (در حال اجرا)

 

پنج شنبه۸۳/۵/۱

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-آرماتوربندي ديوار كوله مياني E-1A ‌}امروز: t 2.5 و كل: t 773.5‍{

-خم و برش آرماتورهاي ستون هاي -E1P (در حال اجرا)

-نقشه برداري جهت تعيين محل قرارگيري ستون هاي جنوبي با كمك دستگاه نظارت

-آماده سازي و مشخص كردن اجرايي محل آرماتوربندي ستون هاي جنوبي (با بستن ريسمان كار) براي عمليات آرماتوربندي

-بيرون كشيدن لوله و موتور چاه پادگان توسط جرثقيل و برش دادن آنها

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

 

جمعه۸۳/۵/۲

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-آرماتوربندي ستون هاي -E1P ‌}امروز: t 2 و كل: t 775.5‍{

-قالب بندي ادامه ستون هاي -EE4P

شنبه۸۳/۵/۳

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-قالب بندي فونداسيون -E1P (جنوبي) ‌}امروز: ۲^m 133 و كل: ۲^m 9375‍{

-قالب بندي ادامه ستون هاي -EE4P ‌(شمالي) }امروز: ۲^m 15 و كل: ۲^m 9390‍{

-بتن ريزي فونداسيون -E1P (جنوبي) }امروز: ۳^m 120 و كل: ۳^m 8248‍{

-كندن چاه جهت تغيير محل دكل هاي برق فشار قوي (در حال اجرا)

-آرماتوربندي كوله جنوبي

يكشنبه۸۳/۵/۴

فعاليت هاي انجام شده:

-بتن ريزي فونداسيون -E1P (جنوبي) }امروز: ۳^m 80 و كل: ۳^m 8328‍{

-بتن ريزي ستون -EE4P (شمالي) }امروز: ۳^m 6 و كل: ۳^m 8334‍{

-بتن ريزي تكميلي ديوارها در رمپ ا }امروز: ۳^m 5 و كل: ۳^m 8339‍{

-آرماتوربندي ستون هاي –WW3P (مياني-شمالي) ‌}امروز: t 2 و كل: t 777.5‍{

دوشنبه۸۳/۵/۵

 

فعاليت هاي انجام شده:

 

-آرماتوربندي ستون هاي –WW3P (مياني-شمالي) ‌}امروز: t 2 و كل: t 779.5‍{

-خم و برش آرماتورهاي ستون هاي ۳P (در حال اجرا)

-خاك ريزي روي كوله جنوبي

-كندن چاه جهت انتقال دكل هاي برق فشار قوي (در حال اجرا)

گزارش كار روزانه قطار شهري


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۲:۳۲ ] [ مينا ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ]
.: Weblog Themes By azadblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب